28-8 Hong Kong Airport

28 augustus 2015 - Hong Kong Int Airport, China

28-8 01:30 Nederlandse tijd, 7:30 Hong Kong tijd.

Aan alle boeren en roggels te horen ben ik in Hong Kong. Na mijn goede vlucht met Cathay en even gebeld te hebben met Fer, gratis wifi is hier top!, ga ik op zoek naar de departure hal. Na een jasmijn thee, wat water en een droog croissantje gegeten te hebben bij het mc Café (grappig dat ik juist tijdens mijn reizen in Azië dan altijd kies voor deze keten) kom ik erachter dat ik me een beetje verveel. Ik vergelijk de chinezen met elkaar om te zien of wij westerlingen nou zo dom zijn dat we het verschil niet zien of dat ze toch echt allemaal op elkaar lijken. Ik weet het niet, ik zie in ieder geval genoeg variatie. Dik, dun, breed gezicht, lang gezicht. Wel grappig eigenlijk. In Nederland ligt iedereen te slapen. Saai. Ik denk ineens aan mijn Lenovo, mijn eerste stukje dan maar typen.

Zag net een wat ouder Nederlands stel, ook met een bakje koffie van de mc. Lief om te zien dat ze nog zo ver van huis gaan en genieten van de Chinese cultuur. Natuurlijk moest er even een foto gemaakt worden van vrouwlief met haar bakje koffie. Wel jammer dat ze niet wou lachen.

Ik ben niet de enige alleen reizende westerling. Her en der zie je een enkeling net als ik de neus optrekken voor alle geuren zo vroeg op de ochtend. Ik hou echt van Aziatisch eten maar rond deze tijd geuren van voornamelijk knoflook en andere indringende kruiden kan ik nog niet even aan. Al word ik wel heel vrolijk van de gedachte dat ik wel weer meer noodles, rijst en hopelijk ander lekker voedsel ga eten de komende weken. Eten in de Filipijnen schijnt voor ons westerlingen niet heel lekker te zijn. Ingewanden, eieren met embryo en heel gebraden varkens… Mmm het scheelt dat ik veel lust, heb ik van mijn moedertje mee gekregen, eten wat de pot schaft ook al vind je het niet lekker. Zie vanuit het raam een aantal hoge bergen. Heerlijk om weer ff wat anders te zien dan alleen maar vlakke landschappen. Heb helaas vanuit het vliegtuig niets meegekregen van de vlaktes onder ons. Zat bij de nooduitgang, dus geen mensen voor mij. Wel continue mensen die naar de wc moesten waarbij het ligt in mijn ogen scheen of een vervelende Nederlandse moeder haar kinderen aan mijn benen lieten trekken. Wel nog even kunnen slapen, dat vond ik erg verrassend aangezien ik nooit kan slapen in een vliegtuig. Naast me had ik een jonger stelletje zitten dat naar Bali ging. Leuke gesprekken mee gehad dus helemaal alleen was ik niet.

Ben nu wel heel benieuwd naar Manila. Zie vooral tegen de eerste taxirit op. Heb altijd het idee dat je vanuit de airport als toerist zijnde altijd genaaid wordt. Ben echter niet van plan om voor een paar euro stennis te gaan schoppen.

Oja voor de liefhebbers van schoonmaken onder ons. Toiletten op het vliegveld zijn ruim opgezet met mooie marmeren vloeren en muren. Jammer dat dames onder ons het niet kunnen laten hun bipsje af te vegen aan de bril, muur of maandverbandje op de vloer te werpen. Jep ook dat is Azië.

1. Reislogger:
    28 augustus 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Yvonne:
    28 augustus 2015
    Manon wat een leuke start en wat een verfrissend verhaal. Leuk. Ik blijf je volgen. Xxx